the beginning - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Iris Marie - WaarBenJij.nu the beginning - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Iris Marie - WaarBenJij.nu

the beginning

Blijf op de hoogte en volg Iris

20 Oktober 2013 | Australië, Mission Beach

Hoi lieve mensen!

We zijn al twee en een halve week onderweg. Dus we hebben veel te vertellen. Maar we proberen het kort te houden en we gaan het ook beter proberen bij te houden. Beloofd.

Na emotioneel afscheid, want dat was het, vlogen wij naar Brisbane. De vlucht viel ons alles mee, de vijf warme maaltijden in 36 uur waren goor en chinezen waren er veel.

Toen we in Brisbane aankwamen, werden we opgehaald door ons couchsurfmeisje Christine. De reis naar haar huis was nogal wild. Ten eerste zat het stuur aan de andere kant, dus dat is gek. En de wegen zijn hier als achtbanen. Haar huis was een studentenhuis met vijf mensen. Daar was 1 avond ook nog een soort heel random huisfeestje van de Chinees uit het huis. Was grappig.

We moesten met de trein naar het centrum van Brisbane en daar hebben we in een paar dagen de stad gezien. Het was bloedheet en er was ineens een nepstrand midden in de stad.

Na drie dagen Brisbane werden we om 11 uur 's avonds naar het vliegveld gebracht door Christine. Heeeerlijk geslapen op het vliegveld, was top. Na 2 uurtjes vliegen waren we in Cairns. Oja, een jetleg hebben we wel gevoeld. En ook onze overwerktheid. Dus in Cairns hebben we heel veel dagen niks gedaan en alleen maar bij het lagoon gelegen en geslapen en gratis in ons hostel gegeten, want koken is tot nu toe rijst met een blikje bonen. Onze kookkunsten. Naast slapen hebben we ook gepartyd. De feestjes waren goed, de mensen waren random en de muziek was slecht. Maar het waren zeker leuke avonden, met veel gratis drankjes. Jammie. We zijn trouwens heel goed in geld besparen als het om eten gaat, op de timtams na. (dat zijn de lekkerste koekjes ooit). Er waren in Cairns trouwens allemaal rare negers zonder ogen met kinderwagens en allemaal onder invloed van onbekende dingen. Het schijnen aboriginals te zijn. Maar ze waren echt eng. 's Avonds kwamen ze met zn allen bij elkaar en schreeuwden ze. Na alle bankrekeningen, tax file numbers en simkaarten, was het tijd om tripjes te boeken.

We hebben nu gedoken en gesnorkeld in het Great Barrier Reef, was heeeeel vet. Foto's komen nog! We hebben ook onder de watervallen gezwommen en in het oudste regenwoud van de wereld gevaren.

Toen moesten we bedenken hoe we vanuit Cairns verder gingen. Via een backpacker website hebben we Bas en Richelle gevonden. In een rode stationwagen zijn we nu aan het roadtrippen. Nu zitten we achter de computer in een minihostel in Mission Beach. Oja, en we zijn vandaag uit een vliegtuig gesprongen. 14000 feet = 4,2 kilometer en 60 seconden vrije val. Het was echt ongehoord. Meeeeega. Uitzicht was echt bizar mooi, en de landing was op het strand. We wisten trouwens een uur van te voren dat we over een uur gingen springen. Het was awesome!!

Morgen gaan we door naar Townsville.

Tot snel weer!!!

Cheers mates :)

• 20 Oktober 2013 - 12:40

Iris (rood ;)):

Allemaal leuk leuk leuk! Ook echt: OJA we hebben vandaag gesprongen hahahha ff by the way ;)
    klinkt echt supeer tof de jaloersheid is volop aanwezig heueur hahaha

ben benieuwd naar jullie volgende verhaal :)

xxxxxxxxxxxxxx

• 20 Oktober 2013 - 12:58

Mendii:

Super gaasf schat echt heel leuk om alles zo te lezen! Nog heel veel plezier en op naar het volgende verhaal

• 20 Oktober 2013 - 13:15

Yvonne Maessen:

Hoi Marie, over de timtams, ik zag deze week bij masterchef australia dat ze de hoekjes van de timtams afbijten en dan via de hoekje thee drinken. Schijnt errug lekker te zijn.Nog veel plezier!

• 20 Oktober 2013 - 13:31

Bart Maessen:

Marie,
    Yvonne bedoeld dat je de kopkanten van het koekje moet bijten. Je krijgt dan een tunneltje te zien in dat koekje. De bedoeling is dan om de Thee daar mee op te zuigen als een rietje. Het schijnt eg lekker te zijn.

• 20 Oktober 2013 - 13:58

Cis Winter:

hallo,
    Jullie bericht net gelezen. Geweldig zeg om al die activiteiten te doen. Van Hans hoorde ik het springen al. Ik ben toch blij dat ik het van te voren niet geweten heb. Een goed voornemen om meer van jullie op de weblog te lezen. Ik wordt overigens door Hans en Tiny goed op de hoogte gehouden. Ik volg jullie op de landkaart dat is ook leuk, maar beperkt.
    Dag en verder veel mooie avonturen, Knuffel Cis

• 20 Oktober 2013 - 13:59

Suzan:

Heej iris,

Klinkt gaaf joh! Ben wel jaloers hahaha ;)
    veel plezier nog verder en ik ga al je verhalen lezen!

• 20 Oktober 2013 - 14:04

Justin:

Klinkt heel 'awesome' allemaal! Leuk is wat te lezen! Geniet er van!

• 20 Oktober 2013 - 17:04

Henny Bruens :

Hallo dames op reis,
    Blij dat je ons de kans geeft iets over jullie reis te horen. Hoewel weer onderweg naar de volgende stop , zie ik een heel,lang stuk. Kennelijk,hoef je het niet te lopen en is er genoeg vervoer als je moe of lui bent. Of je geniet, kan ik er niet uit lezen. En natuurlijk als er foto's komen hebben we een betere indruk. Ik ben ook benieuwd of je tijd hebt om onze reacties te lezen. Hier alles gewoon, niet erg avontuurlijk. Het wordt voor wie vakantie heeft een redelijke periode, waar het het weer betreft. Geniet vooral en laat ons niet zo lang wachten op berichtjes. Liefs voor jullie allebei. Ook van Carel, henny

• 20 Oktober 2013 - 22:02

Suus:

Hi Iris,

Zo te lezen gaat het goed met je. We missen je hier echt heel erg. Apollo is niet het zelfde zonder jou. En Eva mist je ook. Ga lekker door met feesten en gek doen. En ik zie je snel weer. X x x van ons allemaal

• 20 Oktober 2013 - 22:21

Jacqueline:

Hoi Iris,
    Wat leuk om jullie op deze manier te volgen zeg! Je hebt al heel wat meegemaakt leesik!! Heel veel plezier en geniet van deze mooie tijd/reis! x

• 21 Oktober 2013 - 15:57

Axel:

Suuuupervet iris!
    Veel plezier daar, mzzzl!!

• 27 Oktober 2013 - 12:33

Bas:

Leuk dat jullie iemand hebben om mee te reizen. Wat moet die Bas toch een aardige jongen zijn om jullie mee te nemen. Ik zou hem een gratis drankje aanbieden :D