Living the dream - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Iris Marie - WaarBenJij.nu Living the dream - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Iris Marie - WaarBenJij.nu

Living the dream

Door: Iris en Marie

Blijf op de hoogte en volg Iris

09 November 2013 | Australië, Hervey Bay

Daaag lieve mensen!

We zouden het beter bijhouden, beloofd. Mislukt.
En allerleerst even sorry voor ons vorige verslag, hij was heel stom. Maar we waren uitgeput van het uit het vliegtuig springen en pfff dus we deden heel niet enthausiast. Deze wordt vast beter.

Hoe gaat het met ons? Goed!!! Heel goed!!!! We zijn blije meisjes met bruine kleuren, sproeten en blonde haren op blote voeten. Jamjamjam.
We zijn nu dus aan het roadtrippen met onze Bas (Richelle is inmiddels weer aan het werk dus die hebben we vaarwel gezegd) en we zitten nu te typen in Hervey Bay.

Waar waren we gestopt: parachute gesprongen in Missionbeach.
Dat was zondag 20 oktober. Dat was echt meeeega meeeega. Voordat Marie het vliegtuig uitsprong zei de meneer: you're crazy marie, jumping out of an airplain....THERE WE GO!!!!!! en toen spring.
Nou goed, in mission beach was ook nog een heel mooi en stil strand, het was echt he-le-maal leeg en heeeeeel mooi. Paradijsje :)
Maandag gingen we met Richelle en Bas naar Townsville rijden. Het fijne aan een auto is dat je gewoon kan stoppen waar je wil en dat deden we dan ook: bij mooie watervallen. Iris was weer lekker in haar sas zoals altijd met de rotsen, (marie denkt dat ze een aap was in haar vorige leven) dus er waren ook daar weer veel momentjes van geluk. We hebben toen ook eens even nagedacht hoe we verder gaan slapen, want 8 maanden lang elke nacht in een hostel wordt een beetje teveel voor de portemonnee, dus zo slim als we zijn hebben we een tent gekocht! Een vierpersoonstentje voor 40 dollar. Hij is heel simpel op te zetten en af te breken, dus we zijn nu al verliefd op haar. We slapen trouwens op yogamatjes en we hebben met zn 2en 1 kussen die uit een hostel gestolen is, dus we komen als echte yoga-erds terug zoals jullie begrijpen. Die avond hebben we dus gelijk maar op een free camping geslapen en daar heeft iris met haar timtams gelijk maar is even contact gemaakt met een paar Duitsers in een busje. Daar hebben we toen een gezellig avondje mee gehad.
Dinsdag hebben we een beetje op het strand van Townsville gelegen en 's avonds waren we weer op de free camping. We hebben toen vanuit de achterbak van de auto een film gekeken op Richelle dr laptop. Topfilm was het.
Woensdag gingen Richelle, Iris en Marie met de boot naar Magnatic Island. We zijn daar 2 dagen geweest en in die twee dagen hebben we een koala vastgehouden (aahhh, die willen we echt stiekem meepikken naar Nederland!!!!), een schildpad, een krokodil (ieee), getongzoend met een kakatoe, een slang vastgehad, een hagedis en er hebben kleine groene vogels op ons hoofd gezeten en gescheten jamjamjam haha. Toen we 's avonds onze heerlijke zelf-in-elkaar-geflanste maaltijd aan het eten waren, werden we nog vergezeld door possums onder de tafel. Harstikke wildlife daar, want er waren ook nog walibi's voor onze tent!
De volgende dag waren we weer vroeg wakker (eigenlijk zoals altijd want de zon die brrrraaaandt om half 8 sochtends echt door de tent, elke dag), maar die dag hebben we eens even flink onze bergschoenen gebruikt. We zijn van Bay naar Bay naar Bay gelopen over rotsen, stenen, oneindige paden in de zon met te weinig water en eten bij ons. Vier uur later waren we weer terug, maar we wisten weer dat we leefden. (niet dat je dat hier ook maar 1 moment vergeet).
Toen was het ondertussen vrijdag en hebben we Bas weer gemeet. We zijn toen naar Airlibeach gereden. Er liggen hier trouwens echt overal dode dieren langs de weg. Jakkiebah. Daar hebben we de dertigcent macdonalds ijsjes ontdekt en dat is nu een dagelijks ritueel. In Airliebeach hebben we heel illegaal tegen de camping gezegd dat we met 1 persoon waren in plaats van 4, en dat betekende dus dat we per persoon maar 3 dollar per nacht betaalden hihahoeeee :). Airliebeach was trouwens een heel fijn plekje met een lagoon en een zee en naja het was er gewoon heel relaxed allemaal :) We zijn er in totaal een week geweest. We hebben het nachtleven er verkend (wat we trouwens niet zo boeiend vonden), gebbqt aan het water, elke ochtend toast gegeten, marktje bezocht, pannekoeken gebbqt (ideaal al die openbare bbq's overal in australie!!!) en vooral gewoon heel veel bij de lagoon gelegen.

Toen was het alweer vrijdag een week later (1 november).
Whitsundays!!! Een driedaagse zeiltocht door de whitsundays dus. Zoek asjeblieft plaatjes op google of kijk naar onze foto's op facebook (ook whitehavenbeach opzoeken dan) want wauw, dat was echt mega. Op de boot hebben we gesnorkeld en ook weer gedoken in het Great Barrier Reef. Was minder mooi dan in Cairns dus we zijn blij dat we dat toen ook gedaan hebben. Hier waren trouwens wel veeeeel meer vissen, net alsof je door Finding Nemo heen zwemt. We hebben ook schildpadden gezien toen. En toen we op weg waren naar Whitehavenbeach zagen we ook nog een slang. Maar op zaterdag waren we dus op Whitehavenbeach. Dat strand is gewoon compleet WIT. En de zee is extreem helder en blauw. Daar zijn we echt een paar uur gebleven want het was gewoon z'o extreem mooi! Die ochtend werden we trouwens wakker doordat de boot ging varen en dat was om 6 uur ' sochtends. Nou die dag dus whitehaven en 's avonds zaten we gezellig met z'n allen op de boot met jawel, goon. We zijn ge-introduceerd hoor. Goon drinkt iedereen hier want alle andere alcohol is te duur. We hadden van iedereen gehoord dat het smerig was, maar wij vinden het eignelijk gewoon lekker. Marie is die avond op de fok onder miljoenen sterren in slaap gevallen. Wauwie wauwie wauwie. Had van de schipper nog een dekentje gekregen. Zondagochtend werden we weer extreeeeem vroeg wakker, echt 5 uur ofzo, zelfs nog een klein beetje de zonsopgang gezien. Die dag gingen we weer terug naar Airliebeach.

Maandag (4 november) gingen we naar Mackay rijden. Daar zaten we op een minicamping hoog in de bergen bij Eugnella National Park. Volgens de eigenaresse zijn daar altijd extreem mooie zondsopgangen (want je keek daar uit over een meeega grote mooie valei), dus wij de volgende ochtend heel braaf onze wekker op kwart over 5 gezet. Komen we met onze slaaphoofden de tent uit: MIST. Heel veel mist. Niks geen zon gezien. Helaas haha. Nou die dag gingen we toen naar Carmilla rijden. Tussendoor zijn we nog gestopt bij een gorge waar hoge rotsten waren. Van de laagste (4/5 meter) sprong Iris gelijk. Marie had daar even iets meer moeite mee, maar na heel wat gesupport is ze toch gesprongen. jeeej. toen waren wer ook nog hogere rotsen (8 meter??) en daar is Iris dus ook serieus van afgesprongen. Ze is gek. Ze is echt een aap geweest hoor in haar vorige leven, ik meen het. Ook hier is ze weer overal op en onder geklommen en heel hoog en ver en nouja helemaal in haar sas weer. Die dag heeft Iris ook nog een stukje in de auto gereden. Twee bijna dood ervaring later, kwamen we tot de conclusie dat het heel goed ging. Oh we hebben die dag ook nog een vogelbekdier gezien. 's Avonds waren we op een free camping in Carmilla met geen drinkwater en een wc met allemaal enge beesten erin en het waaide er ZO intens hard. De volgende ochtend werden we nog voor zessen wakkergeschud door de wind want alle haringen waren uit de grond gerukt. Het was horror, de wind gieeeerde en we hebben toen als een malle de tent afgebroken want de stokken stonden ook op het punt van breken. Bas lag in de auto dus die lag priem dus wij zijn toen maar op het strand gaan zitten in de wind.
Die dag (woensdag 6 november) zijn we naar Rockhampton gereden en daar hebben we heel mooi de botanische tuinen en de zoo bekeken. Weer een paar koalaatjes gezien en een pyton en apen en een dingo en een cassowary en een emu en iris haar grote liefde: de wombat met z'n stenen kont. Die avond zijn we doorgereden naar Calliope naar een free camping bij een rivier. Weer lekker zonder drinkwater. Donderdag (7 novmeber) zijn we naar 1770 beach gereden. Daar wilden we heel graag Castaway doen want echt IEDEREEN zei dat dat helemaal fantastisch was. Een beetje zoals expeditie robinson is dat. Maar dat bleek dus vol te zijn tot volgende week maandag, dus met pijn in ons hart hebben we dat moeten skippen. Daar ehbben we wel weer op het strand gelegen en de zonsondergang gezien. Het was er heel mooi :) Daar sliepen we op een camping van 6 dollar per nacht, maar dat moest je aan zogenaamde rangers betalen en die konden we niet vinden. Dus de volgende ochtend om kwart voor 8 werd er op onze tent geklopt: knok knok we are the rangers! zo doe je dat dus, betalen. hahaha.

Omdat dit zo'n goedkope camping was was er natuurlijk geen warme douche. Maar wat doe je dan als je slim bent: een dure camping in de buurt oplopen en heeeeeel laaaaang heeeeeel heeeeet douchen. Hihaaa.

Nou en toen was het eigenlijk alweer vandaag. We zijn in Harvey Bay en gaan heel erg bijna naar Fraser Island.

Met Bas is het trouwens helemaal gezellig en we zoeven door alle wegen heen met fijne muziekjes op.

Nou lieve mensen, dat was het weer, en tot de volgende keer!!!

No worries :)

• 09 November 2013 - 10:37

Iris:

Lueueueuekkk :D al die diertje ik word vrollliijjk hahaha. Wel eng elke keer zonder water haha jullir drogen jezelf nog is uit ;) hahhaha
    mweegh ik wil ool van rotsen af jumpen super vet, met schildpadden zwemmen, weet ik t hoeveel aanraking van dieren en overal ali illegali dien hahahahaha

nog veel plezier damentjessss mis jullie wel beetje hoor ;)
    xxxxxxxxxxxxxz

• 09 November 2013 - 16:24

Anne (ja Die Van Sabien):

Jongens. GA ZO DOOR. Geniet en have fun want hier is het stervenskoud. Wat ik alleen niet begrijp is dat jullie het nachtleven van Airlie niks vonden... Raaaaare mensen. Jullie zijn vast in de verkeerde tent geweest :) Nou kinders, have fun en gedraag je (niet)! laaaaats xxxxxxxx en helemaal niet jaloers ofzeau

• 09 November 2013 - 22:09

Henny Bruens:

Heerlijk om jullie verhaal te lezen. Het is iedere dag genieten. Het zomerse strandleven bevalt jullie zeer en varen was je hier al vaak mee bezig, en dat zetten jullie daar voort. Echte. Waterrotten. De variaties worden door Iris aangebracht, die als een aap rotsen beklimt en daar veel plezier van beleeft. En Marietje probeert het ook dan uit.
    Deze week,gaan we Marie missen. We hopen onze verjaardagen te vieren, maar Carels zusje is stervende en dus kan het zomaar gebeuren, dat we de verjaardagen niet gaan vieren.
    Met ons gaat het heel goed. Mag 9 maanden bij de dokter wegblijven. Carel idem. Jullie wens ik een prettige voortzetting van dit avontuur toe met liefs en kussen, ook van Carel
    Henny

• 12 November 2013 - 15:44

C Is Winter:

Hoi, hoi, Kom is net tot de ontdekking dat ik niet gereageerd heb op jullie gezellig bericht. Wat doen jullie veel zeg, ik neem mijn petje af. En dan ook nog leuke en interessante uitjes. Geniet er van nu het kan. De maanden gaan snel, zeker als je er achteraf naar kijkt. Hier gaat alles z'n gang, geen extreme dingen . Hans heeft - voor de foto's van jullie zijn face boek bij mij op de site gezet. Ik heb ze allemaal bekeken en het ziet er goed uit. Zie ik ook eens hoe al die uitzonderlijke dieren er uitzien.
    Marie en Iris heb plezier, daaaaaag, Cis